مطالب خبری

۲۵
ارديبهشت ۹۶


دانلود نرم افزار اندروید, روت کردن اندروید

غیرفعال کردن  اختصاص یافته به هر اپلیکیشن در اندروید 6

 

به‌روزرسانی رسمی اندروید 6 با نام مارشمالو به‌سرعت برای دستگاه‌های مختلف عرضه می‌شود و این به‌روزرسانی موجب شده کاربران ترفندهای استفاده از این سیستم‌عامل جدید را جستجو کنند.


چنانچه دستگاه شما نیز به این نسخه از اندروید مجهز شده و دنبال امکانات جدید آن هستید از قابلیت مدیریت مجوزهای دسترسی (App Permissions) غافل نشوید. شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت و بدون نیاز به اپلیکیشن‌های جانبی، دسترسی اپلیکیشن‌ها به بخش‌ها و ابزارهای مختلف را مدیریت کرده و به‌عنوان مثال چنانچه یک اپلیکیشن چراغ قوه دارای دسترسی به گالری دستگاه است این مجوز دسترسی را غیرفعال کنید.

 

برای غیرفعال کردن مجوزهای دسترسی اختصاص یافته به هر اپلیکیشن یا مشاهده کل اپلیکیشن‌های دارای یک مجوز دسترسی خاص در اندروید 6 می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:

 

1 ـ از فهرست برنامه‌ها به Settings بروید و روی Apps فشار دهید.

 

2 ـ پس از به‌نمایش درآمدن فهرست اپلیکیشن‌ها، روی نام هریک از اپلیکیشن‌های موردنظر خود فشار داده و در صفحه مشخصات اپلیکیشن روی Permissions فشار دهید.

 

3 ـ اکنون فهرستی از مجوزهای صادر شده برای اپلیکیشن موردنظر در اختیار شما قرار گرفته و کلیدی برای فعال یا غیرفعال کردن هر مجوز در مقابل آن مشاهده می‌شود. شما می‌توانید با تغییر وضعیت کلید مقابل هر گزینه به حالت غیرفعال، مجوز دسترسی را باطل کنید.

 

نکته: چنانچه می‌خواهید فهرستی از اپلیکیشن‌هایی را که به یک بخش یا ابزاری خاص  دسترسی دارند مشاهده کنید (به‌عنوان مثال می‌خواهید همه اپلیکیشن‌هایی را که به دوربین دسترسی دارند مشاهده کنید) ‌باید پس از مراجعه به Settings و ورود به بخش Apps روی آیکون منوی اصلی که در بالا سمت راست به‌نمایش درآمده فشار داده و پس از انتخاب گزینه‌ Advanced روی App Permissions فشار دهید.

 

حالا با انتخاب هریک از بخش‌ها یا ابزارهای موردنظر، اپلیکیشن‌هایی که دارای مجوز دسترسی به آن ابزار هستند به‌صورت فهرست در اختیار شما قرار می‌گیرد و با تغییر وضعیت کلید مقابل هر اپلیکیشن می‌توانید مجوز دسترسی به قابلیت موردنظر را برای آن اپلیکیشن باطل کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۲۵
داود رحیمی